بهترین کود برای رشد سریع صیفی جات

معرفی بهترین کود برای رشد سریع صیفی جات

استفاده از کود برای رشد سریع صیفی جات یکی از بهترین روش هایی‌ست که برای رشد گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث شادابی هر چه بیشتر اونها می‌شوند. در این مطلب می خواهیم به معرفی بهترین کود هایی که می توان برای صیفی جات استفاده کرد و همینطور کاربرد آنها بپردازیم. همراه ما باشید…

بهترین کود برای رشد سریع صیفی جات کدام هستند؟

از کود هایی که می توان برای صیفی جات در نظر داشت انواع املاحی هستند که در ادامه به شما خواهیم گفت. اما مهم تر از آن که کود شما چه باشد این موضوع مهم است که شما باید از کود در اندازه ی درست و همینطور در زمان درست استفاده کنید.

بهترین کود برای استفاده در صیفی جات

استفاده از کود گوگرد برای صیفی جات

از پر کاربرد ترین کود هایی که برای صیفی جات می توان مثال زد همین کود هایی از جنس گوگرد هستند. گوگرد یکی از مهم ترین املاحی هست که برای رشد صیفی جات استفاده می شود. کم شدن گوگرد می تواند مشکلاتی را برای گیاه ایجاد کند و برگ آنها را زرد کند زیرا باعث افزایش PH خاک می شود. کود های گوگرد دار می‌توانند این مشکلات را حل کنند و کمبود آن را تامین کنند. همینطور کود هایی که دارای گوگرد هستند می توانند نقش محافظتی در برابر بیماری ها داشته باشند و کیفیت محصول را تا سطوح بالاتری افزایش بدهند.

با استفاده ی کود های گوگرد دار می‌توانید به راحتی طعم و مزه ی انواع میوه ها و همینطور مقاومت اونها رو بالاتر ببرید. پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی پارسیا کشت مراجعه نمایید و از محصولات این سایت خصوصا کود گوگرد بازدید نمایید.

کود نیتروژن برای صیفی جات

استفاده از کود نیتروژن برای رشد صیفی جات

نیتروژن نیز از دیگر املاحی است که در رشد گیاه تاثیر به سزایی را دارد. افزایش سرعت رشد چیزی ست که هر کشاورز و یا تولید کننده به دنبال آن است که با مصرف کود نیتروژن می تواند حل شود زیرا نیتروژن می تواند با ساختن کلروفیل در تولید پروتئین ها سلول نقش داشته باشد. برخی از پروتئین ها در گیاه نقش آنزیم دارند که با این کود می توانند تقویت شوند. برای اینکه بتوانید رشد و تکثیر سلول های گیاهی محصول تان را افزایش دهید از کود های نیتراته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : کود برای افزایش گلدهی زعفران

تاثیر کود آهن بر روی صیفی جات

یکی از مهم ترین مشکلاتی که در گیاهان وجود دارد زردی و بی حال شدن اونها در خاک با  PH بالاست. شما می توانید با استفاده کردن اسید به خاک و همینطور استفاده از کود آهن این ضعف رو حل کنید.

لازم است بدانید که آهن از آن املاحی ست که باید به مقدار کم در گیاه استفاده شود و به اندازه کافی جذب شود. کمبود آهن در گیاه می تواند کل تعادل آن را بهم بریزد و عملکرد صیفی جات را ضعیف کند. ممکن است کمبود آهن گیاه به دلیل شوری خاک، رطوبت خاک، دما و … ایجاد شود که به این دلایل گیاه نمی‌تواند آهن مورد نیاز خود را از خاک جذب کند و شما باید این عنصر رو به صورت محلول پاشی روی گیاه اسپری کنید و آهن آن رو تامین کنید.

استفاده از کود برای رشد سریع صیفی جات می‌تواند به حالت مایع باشد و تمام عناصر ریز مغذی و درشت مغذی گیاه را فراهم کند. شما می‌توانید با استفاده از خرید کود کشاورزی به افزایش رشد محصولات تان و همینطور افزایش بازدهی آنها در زمان کم کمک کنید. برای اینکه بدانید کدام کود برای شما مناسب تر است به داشتن این عناصر در کود گیاه تان دقت کنید: فسفر، پتاسیم، ازت، آهن، منیزم و کلسیم

استفاده از خاک مناسب، موثر در رشد سریع صیفی‌جات

استفاده از خاک مناسب برای رشد سریع صیفی جات

خاک مناسب برای صیفی جات خاکی ست که دارای زهکشی مناسبی باشد. شما می‌توانید با کاشت محصول در یک خاک مناسب شاهد جوانه زدن سریع بذر و همینطور رشد خوب آن باشید. اگر خاک شما یک خاک سنگین باشد و ذرات آن دارای سختی بالا باشند باعث خواهند شد تا آب در خاک جمع شود و در نهایت باعث رطوبت بالا و بروز بیماری های قارچی در گیاه شود.

برعکس اگر خاک شما سبک باشد می تواند باعث خارج شدن آب با سرعت بالا از گیاه شود و در این هنگام گیاه به آب دسترسی پیدا نکند. شما می توانید با استفاده از کود هایی که برای صیفی جات تولید شده اند مواد معدنی مورد نیاز گیاه را تامین کنید و زهکشی گیاه را در حالت مناسبی قرار دهید.

آیا می‌توان از کود حیوانی برای صیفی جات استفاده کرد؟

از کود های سبکی که می توانید برای صیفی جات استفاده کنید کود اسب است که دارای ازت و آهن بالایی‌ست. کود اسب با داشتن خاصیت سبکی که یکی از ویژگی های آن محسوب می‌شود می تواند از دیگر کود های دامی سریعتر تجزیه شود و به دلیل گرم بودنش دمای بالایی را ایجاد کند. شاید بپرسید چرا گرما ایجاد می کند؟ دلیلش تغذیه اسب از کاه است که دارای مواد آلی زیادی است.

شما می توانید با استفاده از کود دیگر حیوانات مثل گاو و گوسفند نیز استفاده کرد اما استفاده از کود های دامی سنگین مرغ و کبوتر و … پیشنهاد نمی شود زیرا این کود ها می توانند شوری خاک را بیشتر کنند.

بیشتر بخوانید : استفاده از هیومیک اسید برای گیاهان خانگی

کود کامل صیفی جات چیست؟

از هر چه که بگذریم کود کامل می تواند یکی از بهترین کود هایی باشد که در این بخش می توانید استفاده کنید. این کود می تواند برای رشد و میوه دهی کامل یک گیاه صیفی مناسب و کافی باشد. همه ی خاک ها در طول رشد یک گیاه نیاز به یک نیروی تقویتی هستند که بتواند کمبود های خود را پوشش دهد.

کود کامل شامل سه عنصر اصلی نیتروژن، فسفر و پتاسیم هست که می تواند به خوبی فسفر برای فتوسنتز و پتاسیم جهت مقاوم سازی یک گیاه را تامین کرده و آن را در بهترین حالت برای رشد قرار دهد. شما می تواند برای اصلاح خاک از کود هیومیک اسید و پلی میکرو برای اصلاح آن استفاده کنید. همینطور می توانید برای رشد از NPK یا کود کامل استفاده کنید که می توانید از فروشگاه اینترنتی کشاورزی آن ها را تهیه کنید و برای انواع محصولات صیفی جات تان استفاده کنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کودها نمی‌توانند جای یک خاک مناسب با مواد مغذی و زهکشی خوب را پر کنند و مانند آن ها عمل کنند اما در هر صورت شما نیاز به یک کمکی برای محصولات تان دارید تا بتوانید گیاه تان را زنده نگه دارید و بهترین و بیشترین محصولات را از آنها بگیرید.

خاک ها می توانند توسط چند ماده مغذی اصلاح شوند و گلدهی بهتر و در نهایت محصولات بیشتر و بهتری را بدهند. کود هایی که به گیاه داده می شوند مقدار معدنی و مواد آلی موجود در خاک رو بیشتر می کنند که البته می توانید در کنار آنها از دیگر ریز مغذی ها نیز برای بهبود آنها استفاده کنید.کود برای رشد سریع صیفی جات مهم ترین موضوعی هست که باید هر کسی که این محصولات را کشت می کند بهشان توجه کند. اصلاح خاک نه تنها می تواند به بهبود کیفیت خاک زمین شما کمک کند، بلکه می تواند از این طریق محصولات با کیفیت تری را نیز تولید کنند.

شما می‌توانید برای خرید انواع محصولات کشاورزی همچون کود های معرفی شده برای رشد سریع صیفی جات، می‌توانید به سایت پارسیا کشت مراجعه نمایید و از محصولات این شرکت بازدید نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *