هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی

استفاده از هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی

هیومیک اسید چیست؟

هیومیک اسید (H/A) یکی از مهمترین اجزای مواد آلی است. اسید هیومیک نوعی محرک زیستی گیاهی است به محرک های زیستی، حالت دهنده های گیاهی یا تقویت کننده های زیستی نیز گفته می شود که شامل سه جزء بسیار مهم است: اسیدهای هیومیک، اسیدهای فولویک و هومین. محرک های زیستی کیفیت و عملکرد گیاه را از طریق غیر مستقیم افزایش می دهند. آنها به طور مستقیم مواد مغذی را تامین نمی کنند. آنها همچنین آفات یا عوامل بیماری زا را نمی کشند. بلکه جذب و استفاده از مواد مغذی را در گیاهان از طرق مختلف افزایش می دهند. آنها همچنین کیفیت و عملکرد گیاه را بهبود می بخشند. این ترکیبات همچنین تحمل تنش گیاه را در برابر آب و هوا، آفات و بیماری ها بهبود می بخشد. از آنجایی که اسیدهای هیومیک محرک زیستی هستند، تمام مزایای ذکر شده در بالا را ارائه می دهند.

اسید هیومیک دقیقا چیست؟ آنها ترکیبات قهوه ای تیره ای هستند که از اشکال مختلف مواد آلی به دست می آیند. توجه به این نکته مهم است که اسیدهای هیومیک آرایش و ساختار متفاوتی دارند. آنها یک ترکیب خاص نیستند بلکه گروهی از ترکیبات هستند. هیومیک اسیدها مولکول های بزرگی هستند که از عناصر مختلفی تشکیل شده اند. این عناصر عبارتند از کربن، اکسیژن و هیدروژن. هیومیک اسید همه به صورت مایع و هم به صورت جامد وجود دارد.

برای انرژی بخشیدن به گیاهان خانگی خود از نیروی فعال کننده خاک مایع هومات استفاده کنید، غذای گیاهی کربن مایع تولیدی ما (اسید هیومیک) به شما کمک می کند تا گیاهان دلپذیرتری را با افزایش مقاومت در برابر بیماری ها، حشرات و استرس های آب و هوایی رشد دهید. به سرعت و به آسانی کربن با ارزش و مواد آلی غلیظ را بدون کمپوست به خاک خود اضافه کنید، خاک خود را حالت دهی کنید، رشد ریشه را تحریک کنید، جوانه زنی بذر را بهبود بخشید و جذب مواد مغذی را در یک کاربرد آسان افزایش دهید.

بیشتر بخوانید :معرفی بهترین کود هیومیک اسید

فواید افزودن اسید هیومیک

فواید استفاده از هیومیک اسید برای گیاهان خانگی

با تمرکز روزافزون بر رویکردهای سازگار با محیط زیست برای مراقبت از گیاهان خانگی، هومات ها اهمیت بیشتری پیدا می کنند. گیاهان و میکروارگانیسم های موجود در خاک از کاربردهای هیومیک اسید  H/A به طرق مختلف بهره می برند. چون که رشد ریشه را تحریک می کند، تولید کربوهیدرات را افزایش می دهد، تأثیر هورمونی در گیاه دارد و میکروارگانیسم های خاک را افزایش می دهد و در صورت استفاده صحیح، افزودنی عالی برای مراقبت از گیاهان خانگی است. هیومیک اسید به ریزمغذی‌ها در ناحیه ریشه متصل می‌شود و آنها را در ناحیه ریشه نگه می‌دارد، بنابراین آنها برای مدت طولانی‌تری در دسترس گیاهان هستند.

اگر رشد گیاهان خانگی تان کم شده و اگر در حال نابودی هستند می توانید برای شادابی دوباره آنها از هیومیک اسید استفاده کنید چون هیومیک اسید یک کود نیست و نمی سوزد، اگرچه برخی از کود  نیتروژن اضافه می کنند. افزودن نیتروژن چیز بدی نیست و برای گیاهان نیز مفید خواهد بود اما در اثر استفاده نادرست گیاه را می سوزاند. با این حال، اثرات سریع نیتروژن را با اثرات اسید هیومیک اشتباه نگیرید. اسید هیومیک در گیاه متفاوت عمل می کند.

اثرات اسید هیومیک بر گیاهان خانگی: چون گیاهان خانگی یا در گلدان کاشته می شوند و یا در باغچه و مثل زمین های کشاورزی نیست که هرساله شخم زده شوند و مواد مغذی به زمین اضافه میشوند بنابراین میتوانید با افزودن هیومیک اسید به گلدان و باغچه خود مشکلات کم تغذیه ای گیاهان خانگی را برطرف کنید.اثرات هیومیک اسید بر گیاهان خانگی شامل:

  •  افزایش محتوای مواد مغذی خاک.
  • حاصلخیزی خاک را افزایش می دهد.
  • میکروارگانیسم های خاک را با تجزیه موثرتر مواد آلی تحریک می کند.
  • ظرفیت نگهداری رطوبت در خاک را افزایش می دهد. عناصر ریزمغذی، به ویژه آهن، به طوری که گیاهان می توانند از آن استفاده کنند.
  • افزایش فتوسنتز و غلظت کلروفیل.
  • تحریک رشد ریشه
  • افزایش تولید ساقه و تیغه

اگر به دنبال پاسخ کوتاهی به این هستید که آیا استفاده از اسید هیومیک با گیاهان آپارتمانی ارزشمند است یا خیر، پاسخ این است. بله. یکی از دلایل مفید بودن اسید هیومیک برای گیاهان آپارتمانی این است که جذب مواد مغذی را افزایش می دهد. وقتی به خاک گلدان گیاهان خانگی نگاه می کنیم دقیقا به این نتیجه میرسیم. داشتن خاک فعال بیولوژیکی برای گیاهان آپارتمانی کلید موفقیت است. خاک فعال بیولوژیکی از پوسیدگی ریشه، آفات و حتی افزایش جذب مواد مغذی جلوگیری می کند.اسید هیومیک به ویژه افزایش در تعداد آنزیم ها و عملکرد آنها به گیاهان اجازه می دهد تا فرآیندهای حیاتی را بهتر انجام دهند. برخی از این فرآیندها شامل تقسیم سلولی، تنظیم هورمون و تولید انرژی است.

فواید هیومیک اسید

مهمترین مزایای اسید هیومیک شامل پنج حوزه مختلف است: بیولوژیکی، شیمیایی، فیزیکی، اقتصادی و زیست محیطی.

فواید بیولوژیکی

فواید بیولوژیکی اسید هیومیک روی گیاهان  خانگی از تحریک میکروارگانیسم ها ناشی می شود. هنگامی که اسید هیومیک روی گیاهان استفاده می شود، رشد و تکثیر سلول ها را افزایش می دهد، میزان تولید آنزیم ها را افزایش می دهد و سطح مقاومت در برابر آفت کش ها و بیماری ها را بهبود می بخشد. اسید هیومیک همچنین دیواره های سلولی ضخیم تر، عملکرد بهتر، میوه های بزرگتر و سیستم ریشه ای سالم را برای گیاهان فراهم می کند. علاوه بر این، این اطمینان را می دهد که گیاهان می توانند به همان اندازه که برای رشد نیاز دارند، غذا و آب جذب کنند.

فواید شیمیایی

از نظر شیمیایی، اسید هیومیک خواص خاک را تغییر می دهد. خاک قلیایی و اسیدی را خنثی می کند، سطح pH آن را متعادل می کند و به طور کلی سلامت آن را بهبود می بخشد. اسید هیومیک همچنین به گیاهان کمک می کند تا آب بیشتری را برای مدت طولانی تری حفظ کنند. یکی دیگر از مزایای شیمیایی مهم اسید هیومیک این است که سموم و ترکیبات مضر موجود در خاک را کاهش می دهد. همچنین به گیاه کمک می کند نیتروژن بیشتری جذب کند و ریشه های بزرگتر و سالم تری رشد کند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع کود برای افزایش گلدهی زعفران

فواید فیزیکی

مزایای فیزیکی استفاده از اسید هیومیک برای گیاهانی که در خاک رشد می کنند شامل ساختار بهتر خاک، حفظ آب بیشتر و مناطق ریشه سالم تر است.حتی رنگ فیزیکی خاک نیز با استفاده از اسید هیومیک تغییر می کند. هنگامی که در خاک سخت و فشرده استفاده می شود، اسید هیومیک آن را شل می کند. به این ترتیب وقتی خاک آبیاری می شود، ریشه ها به آب و هوا دسترسی بهتری خواهند داشت.همچنین کار با خاک را به طور کلی آسان می کند. اسید هیومیک همچنین می تواند چمن شما را سالم تر و سبزتر کند.

مزایای اقتصادی

از نظر اقتصادی، اسید هیومیک فوق العاده مفید است. این به افزایش عملکرد تا 70٪ کمک می کند. این ماده همچنین نیاز شما به کود اضافی را 1/3 کاهش می دهد. از نظر پولی، شما را از نیاز به خرید خاک جدید و همچنین کود و سایر مواد مغذی نجات می دهد. ناگفته نماند که در تمام فصول نیز در قبض آب شما صرفه جویی می کند.

مزایای زیست محیطی

استفاده از اسید هیومیک نیز برای محیط محلی مفید است. این به مبارزه با فرسایش خاک کمک می کند، میزان شستشوی نیترات را کاهش می دهد و کارایی مواد مغذی را در خاک بهینه می کند. همچنین میزان بالای نمک و آمونیاک کودها با استفاده از اسید هیومیک کاهش می یابد. سایر مزایای زیست محیطی شامل شانس کمتر برای پوسیدگی ریشه و آلودگی کمتر آب توسط آفت کش ها و سایر آلاینده ها است.

زمان استفاده از اسید هیومیک

هیومیک اسید چیست

بهتر است هنگام آماده سازی خاک برای گیاهان خانگی یا استفاده در گیاهان گلدانی استفاده شود. در هنگام پیوند زدن باید از هیومیک اسید استفاده کنید تا پیوند جواب دهد. بهار و پاییز عموماً بهترین زمان سال برای استفاده از اسید هیومیک به خاک و گلدان هستند. بهترین زمان استفاده از اسید هیومیک در روز صبح زود یا عصر است که کمترین میزان آفتاب مستقیم ممکن را وجود دارد. هیومیک اسید نیازی به استفاده زیاد ندارد. یک تا دو بار در سال این کار را انجام می دهد. تنها زمانی که ممکن است نیاز به استفاده از هیومیک اسید بعد از درمان خاک خود در بهار و پاییز داشته باشید، این است که گیاهان را به زمین یا گلدان پیوند بزنید. این ترتیب می‌دانید که گیاهان شما واقعاً می‌توانند مواد مغذی و آبی را که برای آنها فراهم می‌کنید جذب کنند، و به طور کلی افزایش سلامت و عملکرد آنها را مشاهده خواهید کرد.

نحوه استفاده از هیومیک اسید برای گیاهان خانگی

برای درختان کوچک کود با شلنگ به گیاهان پاشیده می شود. استفاده از اسید هیومیک آسان است، زیرا عمدتاً به صورت اسپری روی خاک و گیاهان اعمال می شود. هیومیک اسید را مستقیماً به بالای خاک و همچنین کف و سطح زیرین برگ ها روی گیاهان خود اسپری کنید. البته باید توجه داشته باشید که هیومیک اسید هم بصورت مایع و هم به صورت جامد وجود دارد.

هیومیک اسید آبادیس

هیومیک اسید تولید شده در مجموعه آبادیس از با کیفیت ترین منابع داخلی لئوناردیت بوه که توسط کارشناسان این مجموعه، طی تحقیقات گسترده تولید شده است. بنابراین این مجموعه توانسته است محصولی دانش بنیان عاری از هر نوع آلودگی تولید شده و با قیمتی رقابتی در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار دهد. این محصول در سه فرم پودری، مایع و پرک به صورت غنی شده با سایر عناصر ضروری رشد گیاه شامل نیتروژن، فسفر و پتاسیم، در مجموعه آبادیس تولید و عرضه شده است. با تغییرات قیمت را در پی خواهد داشت.شرکت دانش بنیان اکسیر دانش آبادیس با بهره‌گیری از کارشناسان کنترل کیفیت مستقر در کارخانه همواره تلاش کرده است با نظارت بر نحوه تولید، افزایش کیفیت محصول را تضمین کند.

شما می‌توانید با کلیک بر روی هیومیک اسید آبادیس و مراجعه به فروشگاه اینترنتی پارسیا کشت، نسبت به خرید این محصولات اقدام نمایید.

سخن پایانی

در سال‌های اخیر، استفاده از کود هیومیک اسید به دلیل عناصر و مواد مغذی بالایی که دارد بیش از پیش مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است. هرچه کود هیومیک اسید، درصد عناصر غذایی بیشتری داشته باشد گران‌قیمت‌تر بوده و کیفیت‌ بالاتری دارد. هنگام خرید هیومیک اسید به میزان عناصر موجود در آن دقت کنید.

شرکت پارسیا کشت، عرضه کننده بهترین هیومیک اسیدهای موجود در بازار می‌باشد، شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی پارسیا کشت، از محصولات این سایت، مخصوصا هیومیک اسید بازدید و در صورت تمایل خریداری نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *