بهترین هیومیک اسید

بهترین کود هیومیک اسید

مقدمه

همان‌طور که انسان‌ها برای بقا و رشد به غذا نیاز دارند، گیاهان هم برای رشد کردن و زنده ماندن نه تنها به آب و نور برای تقویت ریشه، بلکه به انواع کودهای شیمیایی احتیاج دارند. کود شیمیایی یکی از موادی است که به تقویت و رشد گیاه کمک می‌کند علاوه بر این، به سرعت تجزیه و به دلیل معدنی بودن به سرعت جذب می‌شود. در واقع، این نوع کودها با سرعت بالایی به خورد خاک رفته و جذب ریشه گیاهان می‌شوند. هیومیک اسید یکی از بهترین کودهای کشاورزی است که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم. اما بیش از توضیح درباره این کود و معرفی بهترین کود هیومیک اسید به توضیح درباره انواع کود کشاورزی می‌پردازیم.

هیومیک اسید چیست و بهترین هیومیک اسید کدام است؟

هیومیک اسید چیست

اسید هیومیک به مولکول‌های پیچیده موجود در بقایای تجزیه ‌شده مواد ارگانیک گفته می‌شود که به طور طبیعی در رسوبات پیش از تاریخ، اقیانوس‌ها، خاک، زغال سنگ نارس و آب شیرین وجود دارند. لایه‌های رسوبی به عنوان یکی از منابع اسیدهای هیومیک شناخته می‌شوند که به آنها لئوناردیت می‌گویند. لایه‌های رسوبی در گذشته در اعماق پوسته زمین قرار داشتند، اما با گذشت سالیان  به اسیدهای هیومیک که غلظت بالایی دارند تبديل شدند.

در نتیجه می‌توان گفت که بهترین هیومیک اسید، ترکیبی از اسیدها است كه به طور طبیعی در چرخه حیات در خاک، اقیانوس و رودها وجود دارند. قارچ‌ها، حیوانات و گیاهان از بقایای این مواد در خاک تغذیه نموده و بقایای هیومیک اسید با گذشت زمان به علت رطوبت و تابش نور خورشید تغییر شکل یافته و به ماده‌ای تحت عنوان هیوموس تبدیل شده‌اند. هیوموس به اجزای مفید و ارزشمندی مثل هیومیک اسید، هیومین و اسید فولیک که در بهبود سلامت خاک نقش مهمی دارند گفته می‌شود.

چرا باید از بهترین کود هیومیک اسید در کشاورزی استفاده شود؟

در هیومیک اسید، ترکیباتی آلی مواد زیستی و طبیعی وجود دارد که آن را به ماده‌ای مفید در صنعت باغبانی و کشاورزی تبدیل کرده است. هیومیک اسید نه تنها نرم‌کننده خاک شناخته می‌شود بلکه به رشد ریشه گل و گیاهان، افزایش سرعت جذب مواد مغذی موجود در گیاه و بهبود ساختار خاک کمک می‌کند. هیومیک اسید باعث می‌شود که PH خاک تغییر یابد و در نتیجه، گیاهان مواد مغذی بیشتری جذب کنند. علاوه بر این، میزان نمک موجود در خاک و اثر منفی آن روی کود و علف‌کش‌ها را کاهش می‌دهد.  گیاهان برای رشد به کربن، اکسیژن، فسفر، گوگرد، نیتروژن و هیدروژن نیاز ندارند. تمام این مواد در کود هیومیک اسید وجود دارد.

انواع و بهترین هیومیک اسید موجود در بازار

کود هیومیک اسید در سه شکل گرانول، مایع و پودری وجود دارد که هر یک از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارند . اما این نوع کودها را می‌توان به دو نوع فعال و غیرفعال تقسیم کرد. اسیدهیومیک‌های فعال به شکل مایع و پودری بوده و در آب قابل حل هستند، اما هیومیک اسید غیرفعال به شکل گرانول بوده و قابل حل در آب نیست. در ادامه، درباره این سه نوع کود و بهترین هیومیک اسید توضیحاتی ارائه می‌دهیم:

بهترین هیومیک اسید از نوع مایع

هیومیک اسید

کود آلی اسید هیومیک به شکل مایع بوده و به همین دلیل سریع‌تر توسط گیاه جذب می‌شود. این محصول در بسته بندی‌های مختلف از پنج لیتر تا بیست لیتر عرضه می‌شود. این مدل از هیومیک اسید با استفاده از هیومیک اسید پودری تهیه می‌شود، اما در برخی موارد آن را با مواد معدنی مانند اوره، ازت، کودهای NPK و… غنی می‌کنند. میزان خلوص هیومیک اسید مایع کمتر از هیومیک اسید نوع پودری است. بنابراین می‌توان گفت که هیومیک اسید پودری با خلوص بالا بهترین کاربرد را دارد و بسیار به صرفه است.

هیومیک اسید از نوع پودری

این کود که در بازار به وفور یافت می‌شود و با خشکاندن اسید هیومیک مایع به وجود می‌آید. هیومیک اسید پودری حاوی ترکیباتی چون لئوناردیت، خاک پیت و زغال است این کود فرآوری شده از نوع فعال بوده و از آنجایی که در آب حل می‌شود بری استفاده در سیستم آبیاری کاربرد دارد. علاوه بر این، قیمت آن بیشتر از نوع گرانولی هیومیک اسید است.

هیومیک اسید از نوع گرانول

هیومیک اسید گرانوله

هیومیک اسید گرانول یک نوع کود فرآوری و غنی شده غیر فعال و غیر قابل حل در آب است. به همین دلیل در مقایسه با دیگر انواع اسید هیومیک قیمت پایین‌تری دارد. هیومیک اسید گرانول باید مدت زیادی در خاک بماند و از آن در سیستم آبیاری نمی‌توان استفاده نمود.

هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی

اگر رشد گیاهان خانگی تان کم شده و اگر در حال نابودی هستند می توانید برای شادابی دوباره آنها از هیومیک اسید استفاده کنید چون هیومیک اسید نمی سوزد، اگرچه برخی از کود نیتروژن اضافه می‌کنند. افزودن نیتروژن چیز بدی نیست و برای گیاهان نیز مفید خواهد بود اما در اثر استفاده نادرست گیاه را می سوزاند. با این حال، اثرات سریع نیتروژن را با اثرات اسید هیومیک اشتباه نگیرید. هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی متفاوت عمل می کند.

بهترین هیومیک اسید چه فوایدی دارد؟

هر نوعی کودی مزایا و کاربردهای خاص خود را دارد. بهترین هیومیک اسید، فواید زیر را به همراه خواهد داشت:

اصلاح کردن کامل خاک با استفاده از بهترین هیومیک اسید

وقتی این کود آلی را به بستر و گیاهان در حال رشد اضافه کنید، خاک شکلی اسفنجی و توخالی به خود می‌گیرد. هوادهی، احتباس آب و زهکشی خاک با سرعت بیشتر انجام می‌شود. این اتفاق باعث نرم شدن خاک می‌شود. وقتی خاک سخت، نرم شود ریشه و ارتفاع گیاهان بهتر رشد می‌کند، ریشه‌ها در درون خاک راحت‌تر حرکت کرده و پخش می‌شوند و با جذب مواد مغذی لازم به رشد محصول کمک می‌کنند.

 بهبود فعالیت میکروارگانیسم‌های مفید

 کودهای شیمیایی نه تنها در ساختار خاک بلکه عمر میکروارگانیسم‌های مفید تاثیری زیادی دارند، اما اگر از از بهترین هیومیک اسید استفاده کنید تاثیر آن بر افزایش تکثیر میکروارگانیسم‌ها و افزایش رشد آنها را خواهید دید.

 افزایش کلاته شدن مواد مغذی

بهترین مارک‌  اسید هیومیک به جذب عناصر درشت مولکول به وسیله ریشه کمک کرده تا با استفاده از این ماده به عناصر و یون‌های ساده تبدیل شوند. در واقع باید گفت که با استفاده از هیومیک اسید ظرفیت تبادل کاتیونی نیز فوق‌العاده افزایش می‌یابد.

  افزایش تولید و بهره‌وری محصولات کشاورزی

وقتی که بخش‌های مختلف گیاه مواد مغذی کافی در دسترس داشته باشند به خوبی تغذیه شده و در نهایت، نه تنها کمیت محصول بلکه کیفیت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

زمانی که مواد مغذی کافی در دسترس اندام‌های مصرف کننده گیاه باشد، گیاه به خوبی تغذیه خواهد شد و کیفیت محصول نهایی، طعم و کمیت آن هم افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: بهترین کود برای افزیش گلدهی زعفران

چگونه بهترین هیومیک اسید را تشخیص و خریداری کنیم؟

اولین کاری که هنگام خرید بهترین هیومیک اسید باید انجام دهید بدست آوردن اطلاعات درباره پیرامون بهترین نوع کود هیومیک اسید در بازار است.

از بین سه نوع کود هیومیک که در جهان وجود دارد، دو نوع هیومیک اسید مایع و پودری در بین پرمصرف‌ترین انواع این ماده در کشاورزی قرار دارند. اما بهترین مارک هیومیک اسید کدام است؟

بسیاری از کارشناسانی که در زمینه واردات و یا عرضه کودهای اصل به باغداران و کشاورزان فعالیت می‌کنند به کسانی که به دنبال بهترین کود هیومیک اسید هستند خرید هیومیک اسید اصل آمریکایی برند شوک را توصیه می‌کنند. محصولات این برند در حجم‌های 20 لیتری و پنج لیتری برای مزارع و باغبانی و حجم 1 لیتری و ۲۵۰ سی سی برای کاشت گیاه در زمین‌هایی با متراژ پایین مانند باغچه و نگهداری گیاهان آپارتمانی عرضه می‌شوند.

به خاطر داشته باشید که این کود ارگانیک با درصدهای متفاوتی برای کشاورزان و باغداران در بازار عرضه می‌شود. اما یکی از عواملی که بهترین مارک کود هیومیک اسید را تعیین می‌کند درصد خلوص این ماده تیره و قهوه‌ای رنگ است که قیمت و کیفیت محصول را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. گران‌ترین و بهترین هیومیک اسید بیشترین درصد خلوص ماده را دارد و ارزان‌ترین کود نیز درصد کم و در نتیجه، کیفیت پایین‌تری دارد.

 

هیومیک اسید آبادیس

هیومیک اسید آبادیس

هیومیک اسید تولید شده در مجموعه آبادیس از با کیفیت ترین منابع داخلی لئوناردیت بوه که توسط کارشناسان این مجموعه، طی تحقیقات گسترده تولید شده است. بنابراین این مجموعه توانسته است محصولی دانش بنیان عاری از هر نوع آلودگی تولید شده و با قیمتی رقابتی در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار دهد. این محصول در سه فرم پودری، مایع و پرک به صورت غنی شده با سایر عناصر ضروری رشد گیاه شامل نیتروژن، فسفر و پتاسیم، در مجموعه آبادیس تولید و عرضه شده است. با تغییرات قیمت را در پی خواهد داشت.شرکت دانش بنیان اکسیر دانش آبادیس با بهره‌گیری از کارشناسان کنترل کیفیت مستقر در کارخانه همواره تلاش کرده است با نظارت بر نحوه تولید، افزایش کیفیت محصول را تضمین کند.

شما می‌توانید با کلیک بر روی هیومیک اسید آبادیس و مراجعه به فروشگاه اینترنتی پارسیا کشت، نسبت به خرید این محصولات اقدام نمایید.

سخن پایانی

در سال‌های اخیر، استفاده از کود هیومیک اسید به دلیل عناصر و مواد مغذی بالایی که دارد بیش از پیش مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است. هرچه کود هیومیک اسید، درصد عناصر غذایی بیشتری داشته باشد گران‌قیمت‌تر بوده و کیفیت‌ بالاتری دارد. هنگام خرید هیومیک اسید به میزان عناصر موجود در آن دقت کنید.

شرکت پارسیا کشت، عرضه کننده بهترین هیومیک اسیدهای موجود در بازار می‌باشد، شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی پارسیا کشت، از محصولات این سایت، مخصوصا هیومیک اسید بازدید و در صورت تمایل خریداری نمایید.

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین کود هیومیک اسید»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *